تنظیم بازار کالاهای اساسی با استفاده از پتانسیل استارتاپ‌های فعال در حوزه کشاورزی

مهدی غلامی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه تجارت بین‌الملل کسب‌وکار در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: در بحث تنظیم بازار میوه شب عید و ایام نوروز و همچنین تأمین کالاهای اساسی مردم در طول سال، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مرکزی تعاون روستایی به استارتاپ ها اعتماد وارد کردند که جای تقدیر دارد. ما هم در زیست‌بوم کشاورزی به عنوان بازیگران دانش‌بنیان، تلاش داریم از تمامی ظرفیت خود استفاده کنیم تا در بحث تنظیم بازار محصولات و اقلام اساسی خدماتی ارائه بدهیم تا اثرگذاری لازم را در سطح جامعه و در راستای رفاه مردم داشته باشیم.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه خدمات‌رسانی و ارتباط با کشاورزان در سطح روستاها به کمک وزارت جهاد کشاورزی بیایند. ما با به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی و دهیاران می‌توانیم برای خرید محصولات و ارائه خدمات و تجهیزات به کشاورزان خدمات بدون واسطه و ارزان و البته هدفمند ارائه دهیم.

غلامی در خصوص زیرساخت کشاورزی آنلاین اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه‌های مبادله و عرضه و تقاضا در کل زنجیره تأمین صنعت کشاورزی، از جمله محصولات، نهاده‌ها، خدمات و تجهیزات کشاورزی با حذف دلالی‌های کاذب و با رویکرد شفاف‌سازی قیمت‌ها و اعتمادسازی در حوزه صنعت کشاورزی فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: در شبکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان تأمین‌کنندگان، توزیع‌کنندگان، متقاضیان و سایر ذی‌نفعان شبکه کشاورزی را از نیازهای یکدیگر مطلع کرد تا این نیازها را متناسب با ظرفیت خود در یک بستر بی‌واسطه، مطمئن و شفاف برطرف کنند.

وی ادامه داد: همچنین در این شبکه برای ترغیب کشاورزان جهت استفاده از این زیرساخت اثرگذار ملی، موارد تشویقی مانند اعطای خط اعتباری، بیمه‌های پارامتریک و تخصصی کشاورزی، بخش آموزش و مشاوره و بازار تهاتر کشاورزی قابل اجرا است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.