بسته بندی بیسکوییت + بسته بندی شکلات/ دستگاه بسته بندی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در دنیایی که تبلیغات حرف اول را در تضمین فروش محصولات می‌زند، بسته بندی محصول اصل اساسی برای فروش هر کالایی است. امروزه بیشتر از آن که با سلیقه خریدار در طعم و عطر و بو سر و کار داشته باشیم، با سلیقه زیبایی‌شناسی او روبرو هستیم. طعم مناسب و دلنشین کالاهای خوراکی مانند بیسکویت، کوکی و کلوچه می‌تواند مصرف‌کننده را از یک خریدار گذری به مشتری ثابت و پر و پا قرص تبدیل کند. اما برای اینکه مشتری خرید اول را انجام دهد نیاز دارد حس خوبی به کالای شما پیدا کند و این حس خوب بیش از هر چیزی از طریق «دیدن» صورت می‌گیرد بسته بندی بیسکوئیت تأثیر زیادی در انتخاب مشتریان دارد.

شما به عنوان صاحب کسب و کار یا کسی که می‌خواهد به تازگی وارد صنعت بسته بندی شود، اگر بتوانید بسته بندی جذاب و چشم‌نوازی برای محصول خود فراهم کنید، نسبت به دیگران، شانس بیشتری برای فروش کالای خود خواهید داشت. یک بسته بندی جذاب مانند قلاب عمل و مشتری را جذب کالای شما می‌کند.

به همین دلیل وقتی نوبت به صحبت در مورد عوامل تأثیرگذار برای فروش محصولات خوراکی می‌شود، بسته بندی را باید با فاصله زیادی نسبت به دیگر عوامل، در بالای جدول قرار داد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی خرما – شرایط فروش ویژه – خدمات پس از فروش

ویژگی‌های ضروری برای بسته بندی بیسکوئیت و محصولات خوراکی

بسته بندی جذابی که بتواند مخاطب را درگیر خودش کند و او را مجاب کند که محصول را بخرد، تنها ویژگی مهم بسته بندی در صنایع بیسکوئیت و محصولات خوراکی نیست. تصور کنید خریدار جذب بسته شود و محصول را هم بخرد؛ اما وقتی جعبه را باز می‌کند می‌بینید که بیشتر بیسکویت‌ها خرد شده‌اند، یا نم گرفته‌اند یا از آن بدتر طعم و عطر خودشان را از دست داده‌اند. تمام این عوامل دست به دست هم می‌دهند و موجب می‌شوند بسته بندی که در ابتدا شبیه به یک «دو دو تا چهارتای» به نظر می‌رسید، تبدیل به معادله‌ای چند مجهولی شود. به طور کلی یک بسته بندی مناسب برای محصولاتی مانند بیسکویت، کوکی، کلوچه و دیگر محصولات خوراکی از این دست باید چنین شرایطی را مد نظر خود قرار بدهند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی مواد غذایی – کیفیت ممتاز قطعات – خدمات پس از فروش

۱) اصول زیبایی‌شناسی را رعایت کند و چشم‌نواز باشد.

همانطور که گفتیم اولین راهکار شما برای جذب مخاطب است. اگر کسب و کار خودتان را دارید یا به تازگی می‌خواهید وارد این صنعت خوشمزه و پول‌ساز شوید، یادتان باشد که نظر کارشناسی گرافیست را نسبت به نظر دیگران، حتی نظر خودتان، مقدم بدانید.

۲) در برابر نم، رطوبت و ضربات وارد شده تا حدی مقاومت داشته باشد.

همان مثالی که کمی بالاتر زدم. تصور کنید چه فاجعه‌ای می‌شود که خریدار بعد از باز کردن کالایی از برند شما با یک محصول نم کشیده و خرد شده مواجه شود. انتشار چنین ویدئویی از محصولات شما در شبکه‌های اجتماعی، یک شبه می‌تواند اعتبار شما و برندتان را نابود کند و ضرر غیرقابل جبرانی بزند.

۳) عطر و طعم محصول را به مدت طولانی حفظ کند.

بخش مهمی از سودآوری هر محصولی، به ارسال محصولات به مناطق مختلف، بستگی دارد. این حمل و نقل زمان‌بر است؛ به همین جهت باید اطمینان حاصل کنید بسته بندی شما می‌تواند عطر و طعم محصول خوراکی شما را تا زمان رسیدن به دست خریدار حفظ کند. هیچ کس کلوچه‌ای را که مزه ماندگی بدهد، برای بار دوم نمی‌خرد. چنین تجربه‌ای می‌تواند منجر به شکل‌گیری تبلیغات دهان به دهان منفی برای محصول شما شود. تجربه‌ای که می‌تواند خیلی سریع شکست خط تولید آن محصول را به همراه داشته باشد.

۴) اطلاعات محصول روی جعبه نوشته شده باشد.

این روزها خریداران توجه زیادی به مواد مصرفی خود دارند. به همین جهت کالایی که به شکل دقیق مواد اولیه را توضیح نداده باشد یا اطلاعات مربوط به کالری را به شکل دقیق بیان نکرده باشد، چندان مورد توجه عموم خریداران قرار نمی‌گیرد.

با توجه به تمام این موارد، می‌توایند متناسب با نوع محصول تولیدی، میزان تولید و بودجه اختصاص یافته برای بخش بسته بندی، دستگاه بسته بندی مناسب خودتان را انتخاب کنید. در این بخش به بررسی انواع دستگاه‌های شرینگ پک یا شرینک پک می‌پردازیم.

بررسی انواع دستگاه شیرینک پک

عملکرد دستگاه‌های شرینک پک به طور کلی به این شکل است که لایه‌ای از فیلم دور محصول قرار می‌گیرد، سپس این لایه دوخت زده می‌شود و بعد در معرض گرما قرار می‌گیرد. در طی عملیات گرمادهی، فیلم جمع شده و اندازه محصول می‌شود. به این ترتیب مانند عایقی در برابر گرد و غبار و مایعات عمل می‌کند. در ادامه انواع دستگاه‌های شرینک پک را بررسی می‌کنیم.

شرینک کابینی R۸۰

این دستگاه همانطور که از نامش پیدا است یک کابین برای گرمادهی به محصول دارد. این دستگاه نیاز به اپراتور دارد. با این حال از آنجایی که کار با دستگاه‌های شرینک پک خیلی ساده است، یک اپراتور ساده با کمی آموزش به راحتی از پس کار با این دستگاه برمی‌آید. شرینک کابینی R۸۰ در هر ساعت، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ جعبه را بسته بندی می‌کند. اپراتور دستگاه را درون فیلم می‌گذارد و داخل کابین می‌گذارد. مراحل دوخت و گرمادهی، همزمان، در همین بخش انجام می‌شود. با توجه به ویژگی‌ها و ابعاد دستگاه، می‌توانید از آن برای قنادی و انواع فروشگاه‌های سوغاتی استفاده کنید.

شرینک کابینی NPS۸۰

بسته بندی بیسکوییت + بسته بندی شکلات/ دستگاه بسته بندی

این دستگاه نیز مشخصصاتی مانند شرینک کابینی R۸۰ دارد. با این حال در صورتی که ظرفیت تولید شما بالا باشد، می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. شرینک کابینی NPS۸۰ در هر ساعت، حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ جعبه را بسته بندی می‌کند.

دستگاه شرینک کابینی NP۷۰

این دستگاه نسبت به دو دستگاه شرینک کابینی NPS۸۰ و R۸۰ کابین بزرگ‌تری دارد و از این جهت برای محصولات بزرگ‌تر می‌توان از آن استفاده کرد. این دستگاه در هر ساعت می‌تواند ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالا را بسته بندی کند. همچنین توانایی ثبت ۶ برنامه کاری را در حافظه خود دارد.

شرینک پلی‌اتیلن NPM۹۰

تفاوت این دستگاه با دیگر دستگاه‌های شرینگ پک این است که دستگاه شرینک پلی‌اتیلن NPM۹۰ می‌تواند محصولاتی که دارای کفی یا وزن سنگین هستند، شرینک کند. این دستگاه که توانایی استفاده از فیلم‌های پلی اتیلن را دارا است در هر ساعت می‌تواند حدود ۴۸۰ محصول را شرینک کند.

شرینک نیمه اتومات خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *